maandag 23 januari 2012

Mijlpaal 1

Texel zomer 2010
Afgelopen donderdag de 19e januari bereikte via de mail mij het prettige bericht dat de paper van het thema teamontwikkeling met een voldoende is beoordeeld door themakerndocent Hennie. De feedback en feedforward die bij de beoordeling genoteerd staat is pittig, het is nu zaak te analyseren hoe ik deze feedack in het eerste deel van het onderzoek-innovatie-opdracht terug kan laten komen.
Want de trein dendert door, morgen komt mijn studiecoach Joan op de werkplek langs en ik wil met haar al mijn vorderingen laten zien.
Op naar de volgende mijlpaal; een positieve waardering in de feedback/feedforward/ toekennings’ rapportage van thema 1.
Ter voorbereiding op het gesprek morgen met Joan heb ik vandaag gesproken met mijn teamleider en opdrachtgever Gerard over de laatste ontwikkelingen mbt de onderzoek-innovatie-opdracht: de educatieve toepassingen van WEB 2.0.
Hieronder illustratief een BLOG welke ik via een tweet binnenkreeg. Illustratief want Twitter brengt mij veel heel veel informatie over alles rondom WEB 2.0, blended learning etc. Ik ben blij met Twitter al heb ik soms last van het bomen-bos-syndroom.


BLOG



Jason Falls // Dec. 8, 2011 // 10:08 AM



Teachers who resist using social media in the classroom are stripping their students of an essential component of their future success. Avoiding – or worse, banning – social media platforms for students prohibits them from being successful professionals in fields like accounting, chemistry, the arts and more


Met Gerard een goed gesprek gevoerd waar ik duidelijk ben geweest waar mijn passie ligt mbt de social media en dat ik nu wil gaan ontdekken of het gebruik van social media en peer tutoring een match oplevert bij onze BOL-studenten. Gerard gaf aan de ander kant ook aan dat wat hem betreft nog een doelgroep belicht kan worden in het verhaal van blended-learning en dat zijn met name de verkorte BBL trajecten. Een punt waar ik nu geen ruimte voor heb om uit te zoeken maar dat wel mijn aandacht heeft.
Aan Gerard ook de data van de studiumoogstdagen van dit jaar doorgegeven. En nu nog mijn criticalfriends daarvoor uitnodigen.

Via een tweet werd ik vandaag geattendeerd op het E-Learning Event 2012 op 3 en 4 april:
http://www.e-learningevent.nl/congres/
Een verzoek tot deelname heb ik gestuurd naar mijn leidinggevenden, het lijkt mij een goed congres met experts uit het buitenland, nieuwe inzichten en nieuwe middelen. Helaas hangt er wel een prijskaartje aan zo'n congres, ben benieuwd.

Voor noppes ga ik in ieder geval wel naar:

Seminar Innovatie door Inspiratie
Van mei tot december 2011 zijn door 36 onderwijsinstellingen in het basis-, voortgezet, middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs in het kader van de SURFnet/Kennisnet Innovatieregeling innovatieve projecten uitgevoerd op het gebied van 4K video, Augmented Reality, Leren op afstand / Online samenwerken en nieuwe videotoepassingen in het onderwijs. Op 15 februari 2012 zullen de projectleiders de resultaten van hun projecten tijdens een feestelijk seminar presenteren aan het onderwijsveld.
http://surf-academy.nl/programma/event/?id=435

Geen opmerkingen:

Een reactie posten