zondag 1 januari 2012

@astridschat

Sinds 2 weken heb ik mijn Twitter-account, welke ik een jaar geleden heb vastgelegd, geactiveerd. Ik heb reeds 5 volgers (collega's en 2 'vreemden') en ben opzoek naar informatieve twitteraars. @omdenken is zo'n twitteraar (via een retweet van collega Maaike). Geen daadwerkelijk persoon maar een organisatie. Eerst maar eens op de site www.omdenken.nl gaan rond neuzen. Omdenken is de denktechniek om problemen te veranderen in mogelijkheden. De bedenker hierachter is Berthold Gunster, hij staat aan de basis van de filosofie en het trainigsprogramma Ja-maar® een programma dat organisaties en individuen traint een stap te maken van het ja-maar denken naar het ja-en denken en doen! www.ja-maar.nl. Omdenken helpt mij bepaalde situaties in een ander licht te zien en ernaar te handelen, ik pas het toe vooral in omgang met mijn kinderen. De volgende stap wordt het toepassen in schoolsituaties; niet denken waarom hebben ze nu niet hun huiswerk gemaakt en de klas uitsturen, maar degene die het wel hebben gemaakt belonen met warme chocomelk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten