donderdag 3 november 2011

Kus de visie wakker deel 3 (finale)

Op de site van Kus de visie wakker (http://www.kusdevisiewakker.nl/) en op de site van adviesbureau &samhoud (http://www.&samhoud.com/) staat een korte weergave van het internationale onderzoek wat het adviesbureau heeft uitgevoerd in 7 landen met betrekking tot visie-ontwikkeling in organisaties.
Dat onderzoek wil ik graag in bezit krijgen want:
a-Des te meer gegevens heb ik om mijn standpunt over het hebben van een gezamenlijke visie te onderbouwen en,
b-Ik ben benieuwd naar hoe zo'n onderzoek is opgebouwd (welke methode is gehanteerd etc).
Daarom ben ik zo brutaal geweest een mail te sturen naar &samhoud.com met de vraag of ik een exemplaar van het onderzoek kan ontvangen. Ik dacht......niet geschoten is altijd mis!
Gelijk de volgend dag kreeg ik een reply van Jeroen Geelhoed (een van de auteurs van Kus de visie wakker) met de opmerking dat volgende jaar het onderzoek in de vorm van een boek uitkomt. Voor nu had hij wel een PPT voor mij, een PPT over dit internationale onderzoek.
Het was zeker geen losse flodder waarmee ik heb geschoten!


PPT &samhoud.com

Het is niet helemaal goed leesbaar maar in de eerste kolom staat vertaald naar het NL:

- Goed ontwikkelde en geinplementeerde visies kunnen leiden tot vele positieve effecten in organisaties.
- Leiders die hun visies serieus nemen voeren deze in de dagelijkse praktijk uit en zijn een voorbeeld voor anderen.

Voor nu is het even genoeg met Kus de visie wakker en &samhoud.com, ik kan niet wachten op dat nieuwe boek want de mastertrein rijdt gewoon door. Ik heb heel veel gehad aan het boek Kus de visie wakker en ik hoop dat ik komende tijd nog meer van dit soort 'juweeltjes' mag en kan gaan lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten